Bert van der Veer S-L-O-O-P-T Marianne Zwagerman en Ton F. van Dijk.
27 January 2019
17:30
“Ze geeft het eerlijk toe: ‘Vorige week zette ik mijn kaarten nog op De Mol voor het opzetten van een nieuwe nieuwsorganisatie’, inmiddels trok ze haar kaarten in, omdat de producent in DWDD geschamperd had over Twitter. Dat had hij. Wat was nou de kracht van 5000 twitteraars, stelde hij. Voor ‘een miljoen gebruikers per dag’ haalde De Mol zijn neus op, aldus Zwagerman.
Je moet toch wel onwillend zijn tot degelijke interpretatie om niet te begrijpen dat De Mol het had over de aanwezigheid van twitteraars op een bepaald tijdstip. Zelfs op NPO Radio 1 werd het onderwerp van factfinding en was de bewering niet waar, zelfs een flagrante leugen.
John kan het niet in z’n eentje, stelde Van Dijk. Een dag voor Erland Galjaard bij Talpa tekende. Die ondeskundigheid, die neiging tot kwaadsprekerij, dat onbegrip voor de weg die is ingeslagen, die luiheid om een strategie te begrijpen, er is ook nog dat hoofd boven het maaiveld.”