‘Bij grote thema’s als immigratie, energietransitie is bestuurlijke elite contact met grote groepen burgers kwijt’
27 September 2019
14:00
“Het politieke midden in Europa speelt met vuur, vindt columnist en cultuurhistoricus René Cuperus. Volgens hem is de bestuurlijke elite bij grote thema’s als immigratie en de energietransitie het contact met grote groepen burgers kwijt. Als mensen denken dat democratie hun problemen verkeerd aanpakt, dreigt autoritair leiderschap, aldus Cuperus. Een uitgebreid gesprek met Roderick Veelo in De Buitenlucht over de rechtsstaat, boerka’s, Femke Halsema, democratie en zijn afscheid van de Volkskrant.”