In een recente ontwikkeling is gebleken dat de aankondiging om de “woke” M&M personages te verwijderen, een mediastunt was. De Amerikaanse fabrikant van de populaire chocolaatjes, Mars Inc., heeft bevestigd dat de personages, die werden beschuldigd van politieke correctheid, nog steeds te zien zullen zijn in de Verenigde Staten.
De aankondiging om de personages te verwijderen kwam vorige week, toen Mars Inc. aangaf dat het bedrijf een aantal personages zou verwijderen uit de marketing van de chocolaatjes, waaronder de “woke” personages. Deze aankondiging leidde tot veel reacties op sociale media, waaronder kritiek van mensen die vonden dat het bedrijf caved in voor druk van conservatieven.
Echter, Mars Inc. heeft nu bevestigd dat de aankondiging een mediastunt was en dat de “woke” personages nog steeds te zien zullen zijn in de Verenigde Staten. Het bedrijf heeft verklaard dat de aankondiging was bedoeld als een manier om aandacht te trekken voor de verschillende personages die deel uitmaken van de M&M-merkbeleving.
De situatie heeft geleid tot een discussie over hoe bedrijven hun marketingstrategieën gebruiken en hoe ze omgaan met de groeiende druk op bedrijven om politiek correct te zijn. Het is nog onbekend of de fabrikant zijn marketingstrategie zal aanpassen na deze mediastunt.